[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sew1981
    odpowiedział(a)
    dexter raz ma rok wlewasz paliwo? to Ci w ogóle prawie tego paliwa nie pali czy jak? bo przecież zanim się rozgrzeje chodzi na pb....poza tym czasem warto wlać świeże paliwo, choćby dla czystości układu i filtra paliwa.
    poza tym ja miałem zasadę, jak miałem lpg, że jak leciałem na pełnym ogniu i pod maksymalne obroty nawet chwilę, to przełączałem na pb no, jednak gaz jest suchy i bardziej "męczy" silnik - tak miałem zakodowane.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dexter23pl Zobacz wpis



    Dokładnie. Takie spalanie lpg to przy predkosci 100km/h jest cięzko uzyskac.
    A to że bez dottryku PB to łatwo to sprawdzić.
    ile Marcin_med lejesz PB na rok ?
    Ja wlewam raz na rok przed zimą za 150-180zł na 360dni
    Nie mam pojęcia bo nie liczę. Przy okazji tej trasy po prostu mierzylem spalanie. Przejechałem około 500 km na 42 litrach gazu (tyle wyszło na dystrybutorze) sam się w sumie zdziwiłem ale tak jak mówię prędkości przy przełożeniu 0.74 130-140 z przewagą 130 okresowo więcej okresowo mniej... średnia prędkość była na pewno powyżej 100 troche sterownik NA PEWNO bez dotrysku

    Zostaw komentarz:


  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Nie kombinuj wstawiaj 0.74 i ciesz się z ciszy i spokojnej jazdy. Ostatnio robiłem trasę Rzeszow-Katowice po A4. Prędkości autostradowe w aucie cisza, spalanie gazu ok. 8.5 l/100 czego chcieć więcej?
    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
    Dobry wynik, aczkolwiek czy trochę nie za mało? A sterownik benzyną się nie podpiera?
    Skrzynia ze standardowymi przełożeniami, trasa po A2 Warszawa-Poznań, całość ~315km, obroty przez większość trasy ~ 4,5 tys rpm --> na liczniku ~150km/h (wg nawigacji ~143km/h), spalanie wyszło ~11,1 l/100km (wiadomo, ile gazu weszło zależy też od ciśnienia na pompie).
    Dokładnie. Takie spalanie lpg to przy predkosci 100km/h jest cięzko uzyskac.
    A to że bez dottryku PB to łatwo to sprawdzić.
    ile Marcin_med lejesz PB na rok ?
    Ja wlewam raz na rok przed zimą za 150-180zł na 360dni

    Zostaw komentarz:


  • dexter23pl
    odpowiedział(a)
    edit -
    Ostatnio edytowany przez dexter23pl; 27149.

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Moje łożysko igiełkowe zostało bo mechanik powiedział ze oryginalne jest jest wytrzymalsze na temperatury i lepsze a to z kompletu ten plastik ma gorszej jakości! Jak wrócę z wyjazdu to podjada żeby podmienił na to z zestawu! Mam nadzieje ze to 1000 km wytrzyma!

    a czy carlos84 założył ma stare łożysko czy na ich które było z zestawie ?
    bo czytajac posty niektórzy zakładali na stare łożysko igiełkowe i wszystko grało!

    moze sam coś ogarnę przez weekend!
    Powidzcie to koło 5 biegu jest zaraz pod deklem cze trzeba coś jescze rozebrać! Jakieś łożysko albo coś czy tylko pierścień i koło jest jako pierwsze!?
    Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    „”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
    2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””

    rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździło
    Pewnie dlatego w zestawie jest ich wlasne lozysko igielkowe...wiec polecam kolegom czym predzej zamontowac te lozsko od Antonio Masiero...ta wibracja i luz skroci zycie ORI lozyska igielkowego (jak bardzo tego nie wiadomo chyba ze koledzy zechca to przetestowac)

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    sew1981 Mnie pali tak 11-12 gazu....zbiornik powyzej 300 km ....ale powyzej 4000 spalanie rosnie bardzo (dlugo nie jezdzilem z taka predkoscia ale mozna zalozyc ze przy 4500 spalilby z 15 litrow).
    Tak mowie o nowym bo taki kupilem
    Uzywka disla kusi dodatkowo olbrzymimi mozliwosciami chipowania

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    pafigo...no właśnie 4 i powyżej 4 te 4,5 to już nie do zaakceptowania według mnie prędkości obrotowe, ja powyżej 3,6 nie byłem w stanie jeździć.
    no poza tym 160 ciągłą jazdą.......to i tak dużo na taki motor według mnie ciut. Jakie spalanie lpg przy takiej prędkości?
    a co do ceny auta, rozumiem, że piszecie o nowym, że droższy, bo używki 1.6i są w cenie wręcz przesadzonej

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)

    „”””1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
    2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.””””””

    rozumie ze to o ten cytat chodzi. roznica w średnicy. Pytanie dlaczego jednym pasuje innym nie. I co zrobić z tym fantem. U mnie jednak problem jest roche inny bo nic na drążku nie drga tylko jest taki dziwny dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Ten dźwięk przypomina jak kiedyś maluchem sie jeździło

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    Olej mam cały wymieniony bo skrzynia była rozebrana bo wymieniane było to łożysko podwójne które siada w tych skrzyniach! Majster mówi ze może się ułoży a jak nie tzn ze któreś koło jest przekoszenie i brzęczy! O luzy pytałem kilka razy i mówi ze mierzył i żadnych luzów nie ma!
    jesli chodzi o wrażenia to jestem zachwycony jutro jadę trasa, autostrada 450 km! Tak sobie myśle ze jak u był luz to chyba bzyczała by cały czas? Czy się mylę? Martwię się tylko czy z takim bzyceniem po odpuszczaniu gazu nie zrobię sobie kuku!
    a może to wina tego ze jest zostawione stare łożysko igiełkowe i tutaj cis rozmiarem nie pasuje? Tyle ze majster mówił ze to stare jest lepsze!
    a gdyby oleju faktycznie było by za mało to tez chyba brzęczały by cały czas a nie tylko przy odpuszczeniu nogi z gazu. Tak mi się wydaje
    Ale odczucia z jazdy komfortowe
    Zobacz co carlos84 pisał na 10 stronie tego wątku.

    Zostaw komentarz:


  • pafigo79
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    ja w wolnossących benzynach, a miałem takie 3 sztuki i to głowice 16v, które tolerują podobno wyższe obroty (1.4-2.0) nie mogłem na dłuższą metę znieść akustycznie obrotów powyżje 3600 rpm w trasie.
    Więc 4000-4500 to zdecydowania rzeźna akustyczna, dla silnika też przesada lekka według mnie, nawet wolnossącego, którego trzeba kręcić na przyśpieszeniu wiadomo. Jak ktoś może to znosić dłużej to gratuluje szczerze, ja mam za "wrażliwy" układ słuchu i za dużą empatię dla silnika
    Ja dlatego zrobilem 0,67...na autostradzie przy 4000obr. 160km/h mozna jechac...powyzej 4000 no moze 4500 (bo jestem przygluchy) zaczyna sie "rzeźna akustyczna" do tego 1.6 MPI zaczyna brac olej.
    Pewnie ze disel bylby lepszy ale byl duzo drozszy i az tyle nie robie rocznie zeby sie zwrocilo (a przy gazie to juz w ogole)

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Olej mam cały wymieniony bo skrzynia była rozebrana bo wymieniane było to łożysko podwójne które siada w tych skrzyniach! Majster mówi ze może się ułoży a jak nie tzn ze któreś koło jest przekoszenie i brzęczy! O luzy pytałem kilka razy i mówi ze mierzył i żadnych luzów nie ma!
    jesli chodzi o wrażenia to jestem zachwycony jutro jadę trasa, autostrada 450 km! Tak sobie myśle ze jak u był luz to chyba bzyczała by cały czas? Czy się mylę? Martwię się tylko czy z takim bzyceniem po odpuszczaniu gazu nie zrobię sobie kuku!
    a może to wina tego ze jest zostawione stare łożysko igiełkowe i tutaj cis rozmiarem nie pasuje? Tyle ze majster mówił ze to stare jest lepsze!
    a gdyby oleju faktycznie było by za mało to tez chyba brzęczały by cały czas a nie tylko przy odpuszczeniu nogi z gazu. Tak mi się wydaje
    Ale odczucia z jazdy komfortowe
    Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    Przerobiłem forum Seata Leona pod kontem dziwnego dźwięku po puszczeniu gazu. U wszystkich załatwia sprawę jakas podkładka. Z tym ze tam jest mowa o skrzyniach 6b. Pytalem mechanika o jakieś ewentualne luzy mówi ze mierzyl i gdyby cokolwiek podłożył to nie wcisnąłby już zabezpieczenia, wiec ciekawostka! Zastanawia mnie tylko dlaczego przed wymiana koła na 0,74 nic sie nie działo? Skrzynia chodziła idealnie. A teraz takie coś? Teraz wszystko chodzi nawet lepiej bo zmieniłem sprzęgło i olej tylko to buczenie na 5 po puszczeniu gazu!
    Bo tam się nic nie wciska a jedynie są różne grubości właśnie tych zabezpieczen druga sprawa ciekawe czy masz dobry poziom oleju w skrzyni bo może majster nie dolał po wymianie a ogólnie jak wrażenia z dłuższego przełożenia?

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Przerobiłem forum Seata Leona pod kontem dziwnego dźwięku po puszczeniu gazu. U wszystkich załatwia sprawę jakas podkładka. Z tym ze tam jest mowa o skrzyniach 6b. Pytalem mechanika o jakieś ewentualne luzy mówi ze mierzyl i gdyby cokolwiek podłożył to nie wcisnąłby już zabezpieczenia, wiec ciekawostka! Zastanawia mnie tylko dlaczego przed wymiana koła na 0,74 nic sie nie działo? Skrzynia chodziła idealnie. A teraz takie coś? Teraz wszystko chodzi nawet lepiej bo zmieniłem sprzęgło i olej tylko to buczenie na 5 po puszczeniu gazu!
    Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    ja w wolnossących benzynach, a miałem takie 3 sztuki i to głowice 16v, które tolerują podobno wyższe obroty (1.4-2.0) nie mogłem na dłuższą metę znieść akustycznie obrotów powyżje 3600 rpm w trasie.
    Więc 4000-4500 to zdecydowania rzeźna akustyczna, dla silnika też przesada lekka według mnie, nawet wolnossącego, którego trzeba kręcić na przyśpieszeniu wiadomo. Jak ktoś może to znosić dłużej to gratuluje szczerze, ja mam za "wrażliwy" układ słuchu i za dużą empatię dla silnika
    Rozumiem, ale ja przy 130 mam około 3,8 tys. a przy 145 4tys. obrotow więc nie przekraczalem 4 tys czyli akustycznie i emaptycznie dla silnika do zaakceptowania

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    ja w wolnossących benzynach, a miałem takie 3 sztuki i to głowice 16v, które tolerują podobno wyższe obroty (1.4-2.0) nie mogłem na dłuższą metę znieść akustycznie obrotów powyżje 3600 rpm w trasie.
    Więc 4000-4500 to zdecydowania rzeźna akustyczna, dla silnika też przesada lekka według mnie, nawet wolnossącego, którego trzeba kręcić na przyśpieszeniu wiadomo. Jak ktoś może to znosić dłużej to gratuluje szczerze, ja mam za "wrażliwy" układ słuchu i za dużą empatię dla silnika

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Mam przełozenie 0.74, na autostradzie jechałem 130-140 okazjonalnie więcej czasami mniej. Obroty przy tych prędkościach i przełożeniu nie przekraczają 4 tys. Z tad spalanie, jechałem także większą część trasy bez klimy. Instalacja STAG QBOX bez dotrysku
    No to tylko pogratulować takiego rezultatu --> spalanie ~8,5 vs ~11. Takie rezultaty mam jak się kulam ~100km/h

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    To dużo. Za dużo dla długotrwałej jazdy. Takie auta na autostradę się nie nadają.



    Z czego?
    Wg Ciebie w benzynie wolnossacej obroty poniżej 4 tys są za wysokie do jazdy autostradą? (1.6 bse ma max moment przy 3.8 tys.)Oczywiście lepiej mieć 2.0 tdi na autostradę.... ale do okazjonalnej jazdy to co mam wystarczy w zupełności... A spalanie było stosunkowo nie wysokie bo: jechałem sam dodatkowego obciążenia, znaczna część trasy bez klimy oraz (A może przede wszystkim) przełożenia 5 biegu mam 0.74...

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Mechanik mówi ze luzów nie ma, ze mierzył i jakby chciał cos posłużyć to już pierścienia zabezpieczajacego by nie wcysnąl! Na weekend zrobię 900 km wiec zobaczę! Myślicie ze mogę z tym zrobić dłuższa trasę?To taki dziwny bzyk a wystarczy tylko delikatnie musnąć gaz to bzyk ustaje’. Moze to kwestia zostawienie starego łożyska igiełkowe? Moze jak poszczą, gaz to tworzy sie jakiś luz i coś brzęczy. Co o tym myślicie? Mam nadzieje ze to nie jest niebezpieczne i nigdzie nie stanę w trasie!
    Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis

    Mam przełozenie 0.74, na autostradzie jechałem 130-140 okazjonalnie więcej czasami mniej. Obroty przy tych prędkościach i przełożeniu nie przekraczają 4 tys.
    To dużo. Za dużo dla długotrwałej jazdy. Takie auta na autostradę się nie nadają.


    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Z tad spalanie [...]
    Z czego?

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
    Wiec odebrałem auto. Przełożenie 0,74. Chwila jazdy po obwodnicy i już widze ze jest dużo lepiej. Zupełnie inny komfort. Jest tylko jedno małe ale. Gość który mi zakładam te zębatki powiedział i jak tez to zaowazylem ze jak zdejmuje nogę z gazu to pojawia sie dziwne brzęczenie. Jak auto ciągnie to jest cisz, noga z gazu pojawia sie brzęczenie. Powiedział mi ze kiedyś miał taki przypadek w Ignisie i po jakimś czasie sie ułożyło. Moze u mnie tez sie ułoży a jak nie to powiedział ze zareklamujesz. Powiedział ze moze któreś koło moze byc delikatnie przekoszone albo coś.
    U mnie założył na starym łożysku igiełkowym bo mowi ze oryginalne jest bardziej wytrzymałe na temperatury. I o dystansach h tez nic nie wspominał, powiedział ze wszystko idealnie pasuje.
    Mam nadzieje ze sie ułoży i uniknę cyrku z reklamacjami i podmianami. Chyba ze wy macie pomysły co moze byc przyczyna takiego brzęczenia?
    Ja mam łożysko od Antonio i jest git, poza tym musisz luzy wzdłużne na walkach odpowiedniej grubości pierscieniami skasować! Jak to zrobisz będzie git

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
    Dobry wynik, aczkolwiek czy trochę nie za mało? A sterownik benzyną się nie podpiera?
    Skrzynia ze standardowymi przełożeniami, trasa po A2 Warszawa-Poznań, całość ~315km, obroty przez większość trasy ~ 4,5 tys rpm --> na liczniku ~150km/h (wg nawigacji ~143km/h), spalanie wyszło ~11,1 l/100km (wiadomo, ile gazu weszło zależy też od ciśnienia na pompie).
    Mam przełozenie 0.74, na autostradzie jechałem 130-140 okazjonalnie więcej czasami mniej. Obroty przy tych prędkościach i przełożeniu nie przekraczają 4 tys. Z tad spalanie, jechałem także większą część trasy bez klimy. Instalacja STAG QBOX bez dotrysku

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Jeszcze teraz zaowazylem, ze jak zdejmę nogę z gazu to mogę wyjąc piątkę bez sprzęgła bez większych problemow. Moze akurat tak trafiłem z obrotami, moze przypadek? Zaczyna mnie to zastanawiać.

    Zostaw komentarz:


  • Patryk
    odpowiedział(a)
    Wiec odebrałem auto. Przełożenie 0,74. Chwila jazdy po obwodnicy i już widze ze jest dużo lepiej. Zupełnie inny komfort. Jest tylko jedno małe ale. Gość który mi zakładam te zębatki powiedział i jak tez to zaowazylem ze jak zdejmuje nogę z gazu to pojawia sie dziwne brzęczenie. Jak auto ciągnie to jest cisz, noga z gazu pojawia sie brzęczenie. Powiedział mi ze kiedyś miał taki przypadek w Ignisie i po jakimś czasie sie ułożyło. Moze u mnie tez sie ułoży a jak nie to powiedział ze zareklamujesz. Powiedział ze moze któreś koło moze byc delikatnie przekoszone albo coś.
    U mnie założył na starym łożysku igiełkowym bo mowi ze oryginalne jest bardziej wytrzymałe na temperatury. I o dystansach h tez nic nie wspominał, powiedział ze wszystko idealnie pasuje.
    Mam nadzieje ze sie ułoży i uniknę cyrku z reklamacjami i podmianami. Chyba ze wy macie pomysły co moze byc przyczyna takiego brzęczenia?

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    Ostatnio robiłem trasę Rzeszow-Katowice po A4. Prędkości autostradowe w aucie cisza, spalanie gazu ok. 8.5 l/100
    Dobry wynik, aczkolwiek czy trochę nie za mało? A sterownik benzyną się nie podpiera?
    Skrzynia ze standardowymi przełożeniami, trasa po A2 Warszawa-Poznań, całość ~315km, obroty przez większość trasy ~ 4,5 tys rpm --> na liczniku ~150km/h (wg nawigacji ~143km/h), spalanie wyszło ~11,1 l/100km (wiadomo, ile gazu weszło zależy też od ciśnienia na pompie).

    Zostaw komentarz:

Pracuję...